Boeken van Advocaten Recensies Tips Waardering en Informatie

Post Series: Boeken

Boeken van Advocaten Recensies Tips Waardering en Informatie. Het beroep van advocaat spreekt behoorlijk tot de verbeelding. Doordat ze als advocaat optreden voor beruchte en bekende criminelen of in strafzaken die veel aandacht krijgen in de media. Een aantal van de strafadvocaten behoort daardoor inmiddels tot de bekende Nederlanders. Daarnaast zijn advocaten mannen en vrouwen van het woord waardoor het niet vreemd is dat ze behoorlijk goed kunnen schrijven.

Boeken van Advocaten Overzicht

Hieronder is een overzicht te vinden van recent verschenen boeken van advocaten. Naast juridische verhandelingen en autobiografische boeken, zijn ook romans, thrillers en andere boeken van advocaten opgenomen. De boeken over advocaten zijn ingedeeld op datum van verschijnen.

• Schrijver: Yehudi Moszkowicz
  • Soort boek: verhalen uit de advocatenpraktijk
  • Uitgever: Uitgeverij Q
  • Verschenen: mei 2018
  • Omvang: 144 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook

Inhoud Yehudi Moszkowicz Moord, doodslag en andere zaken

De moord met de koekenpan, het bejaarde trio en natuurlijk het bloedbad in Club Mon Cheri, advocaat Yehudi Moszkowicz staat verdachten en slachtoffers van de meest aansprekende rechtszaken van Nederland bij. In Moord, doodsag en andere zaken beschrijft hij in een serie opzienbarende verhalen zijn dagelijkse praktijk. Van het moment dat zijn telefoon gaat en een net gearresteerde verdachte om zijn hulp vraagt, tot het moment dat de hamer van de rechter neerkomt en het vonnis wordt geveld.

Gerard Spong Peter R. de Vries PS Dit is vertrouwelijkPS: dit is vertrouwelijk

• Schrijvers: Gerard Spong, Peter R. de Vries PS
  • Soort boek: briefwisseling
  • Uitgever: Uitgeverij Balans
  • Verschenen: februari 2018
  • Omvang: 288 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook

Wat gebeurt er als de twee ‘zware jongens’ Gerard Spong en Peter R. de Vries elkaar regelmatig een brief schrijven? Dan krijg je een vlijmscherpe correspondentie waarin ze niemand sparen, ook zichzelf niet. Alle actuele en gevoelige onderwerpen uit het strafrecht en hun eigen praktijk passeren de revue. Waar ligt hun grens? Hoe reageren zij op bedreigingen? Waar liggen ze van wakker en hoe gaan zij om met hun emoties?

Advocaat Gerard Spong en misdaadverslaggever Peter R. de Vries zijn twee iconen in hun vak. Al zo’n dertig jaar kruisen ze elkaars wegen. Allebei hebben ze hun kenmerkende, eigen stijl. Welbespraakt en uitgesproken, soms een tikkeltje provocerend, maar altijd op basis van feiten, kennis en ervaring. Ze schrijven elkaar openhartig over hun werk, hun aanpak, hun belevenissen, hun twijfels. Er is sprake van wederzijds respect, zelfs van een zekere genegenheid, maar er zijn ook grote verschillen en ze botsen regelmatig. Want Spong verdedigt en De Vries klaagt aan. In dit boek geven beiden zich bloot.

Geert-Jan Knoops De laatste kamer Legal ThrillerDe laatste kamer

• Schrijver: Geert-Jan Knoops
  • Soort boek: legal thriller
  • Uitgever: Balans
  • Verschenen: november 2018
  • Omvang: 280 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Waardering

Inhoud Geert-Jan Knoops De laatste kamer

Op 15 juli 2005 worden op Bonaire twee broers vermoord aangetroffen bij de vuurtoren Spelonk. Ze zijn op afschuwelijk wijze om het leven gebracht. De Bonairiaanse gemeenschap is geschokt. De drie mannen die ervoor worden opgepakt, worden tot in hoogste instantie voor deze moorden veroordeeld. Maar de veroordeling van twee van hen roept bij sommigen veel twijfel op.

Als in 2012 het Knoops’ Innocence Project wordt gevraagd onderzoek te doen naar hun onschuld, ontspint zich een unieke rechtszaak met een onverwachte ontknoping. De Spelonk-zaak zal de geschiedenis ingaan als een van de aangrijpendste dwalingszaken ooit.

In De laatste kamer laat topadvocaat Geert-Jan Knoops de lezer kennismaken met de ontluisterende wereld van gerechtelijke dwalingen, waarin hij is gespecialiseerd. Op spannende en meeslepende wijze beschrijft hij de wereld van onmacht, duisternis en hoop, die verbonden is aan het lot van mensen die onterecht achter de tralies zitten.

Astrid Holleeder Dagboek van een getuigeDagboek van een getuige

• Schrijfster: Astrid Holleeder
  • Soort boek: dagboek
  • Uitgever: Lebowski
  • Verschenen: oktober 2017
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

Recensie Astrid Holleeder – Dagboek van een getuige

Op donderdag 27 oktober 2017 is het tweede boek van Astrid Holleeder Dagboek van een getuige verschenen. Beschreef Astrid Holleeder in haar eerste boek Judas hoe het is om te leven met een een gewelddadige broer die als misdadiger niets en niemand ontziet, in het vervolg Dagboek van een getuige beschrijft ze hoe het is om als getuige te moeten optreden, een leven dat hierdoor totaal op de kop wordt gezet en de enorme consequenties van haar keuze en de gevolgen die dit heeft voor naasten in haar omgeving.

Natuurlijk heeft Dagboek van een getuige al weer de nodige stof doen opwerpen. Het geeft een ongenadig inzicht in de wijze waarop Astrid Holleeder en haar naasten moeten leven onder de constante dreiging van haar eigen broer Willem. Met name de onwil en het onvermogen van het openbaar ministerie om te zorgen voor een adequate beveiliging van een aantal van haar belangrijkste getuigen is ronduit schrijnend te noemen…lees verder >

Robert Moszkowicz De straatvechter Boeken van AdvocatenDe straatvechter

• Schrijver: Robert Moszkowicz
  • Soort boek: autobiografie
  • Uitgever: Spectrum
  • Omvang: 237 pagina’s
  • Verschenen: 2014
  • Uitgave: Paperback / Ebook

Inhoud Robert Moszkowicz – De straatvechter

Openhartige en spraakmakende biografie van Robert Moszkowicz. Hij is een Moszkowicz; en misschien wel de meest briljante van allemaal. Robert Moszkowicz bouwde meerdere goedlopende advocatenpraktijken op en wordt geroemd om zijn juridische kennis. Toch kent zijn leven ook diepe dalen. In De straatvechter vertelt hij zijn verhaal. Over het faillissement van zijn kantoor, zijn vier echtgenotes en dertien kinderen (waarvan er vier zijn overleden) en zijn strijd tegen een heroïneverslaving.

Uiteraard komt ook het roemruchte juristengeslacht Moszkowicz aan bod. Voor het eerst krijgen we een blik achter de schermen van deze disfunctionele familie. Denk aan de trucjes die zijn broer Bram heeft uitgehaald, de boter op het hoofd van de Orde van Advocaten en alle manieren waarop Moszkowicz’ vakgenoten hun inkomsten kunstmatig vergroten met medeweten van de rechtbanken. De straatvechter zal voor de nodige opschudding zorgen in de juridische wereld – om over de familie Moszkowicz maar te zwijgen.

Bijpassende Informatie en Boeken